2016. október 28., péntek

Szirmocskák

Sziasztok szirmocskák! (Jegyezzétek meg, mert ez lesz az új nevetek!)

Éppen átpötyögtem a regényemet egy új dokumentumba, rákényszerítve ezzel magamat, hogy minden egyes sort újra átolvassak, miközben barátnőmmel traccsoltunk a telefonba. 
Nem igazán szoktam beszélni senkinek a regényemről, de barátnőm megkért, hogy egy kicsit vázoljam fel a sztorit, meg legalább áruljam el a címet, ha bővebb bepillantást nem adok a kulisszák mögé. Lényeg a lényegben, hogy éppen ecseteltem a borítót, mikor is barátnőm (aki meg közben török sorozatot bámult a laptopján) visszakérdezett, hogy: "Az lesz a címe, hogy kavargó rózsaszirmok"? 
Én persze felnevettem, és közöltem vele, hogy éppen a borítóról hadoválok, mikor is leintett és a lelkemre kötötte, hogy ő bizony sokkal inkább venne meg egy olyan című regényt, aminek Kavargó rózsaszirmok a címe, mint egy olyat, ami Felébresztve néven fut. 
Szóval teljesen elbizonytalanodtam. Lényegében tetszik a cím. Rejtelmes, van benne valami megfoghatatlan misztikum, ó, a fenébe is... Igazából imádom ezt a címet!!!!
Pont mondtam is barátnőmnek, hogy végre a Jóisten (vagy az, aki) sugallt nekem egy különleges címet, ami nem annyi, hogy Catherine, a boszorkány, vagy Boszorkánysors, vagy a fene se tudja milyen klisé. 
Szóval arra gondoltam, hogy a Kavargó rózsaszirmok (egy ilyen jelenet egyébként lesz a regényben) nagyon ütős kis cím lenne, alcímnek pedig használhatnám a Felébresztve címet, és így a második résznek is megmaradhatna a címe, csak új címmel futna. 
Ti mit gondoltok? 
Apropó, kaptok egy kis kulisszatitkot, mert tudom, hogy imádtok szimatolni. :) 


        Legyen!
„Legyen.” Hála a magasságosnak!
Betértünk az egyik falatozóba és annak ellenére, hogy nem volt semmi étvágyam kétpofára tömtem magamba az ennivalót, csak, hogy addig se kelljen beszélgetnünk.
        Hova szeretnél menni?
        Nem igazán ismerem a szórakozóhelyeket – mondtam csámcsogva.
        Menjünk a Sakálba! Az az egyik legjobb klub, amit ismerek.
        Nekem megteszi – hagytam rá és hosszasan szürcsöltem a kólámból.
        Az a fickó… – kezdte.
        Milyen fickó? – nyüszítettem.
Nagyon is jól tudtam, hogy milyen fickóra gondolt, de muszáj volt tennem a hülyét, ha azt akartam, hogy felhagyjon az elméletek gyártásával.
Egészen biztos voltam ugyanis benne, hogy számtalan elméletet kreált már a fejében, mielőtt rávette magát, hogy rákérdezzen Samre.
        A pultos.
        Mi van vele? – kérdeztem a hangomba erőltetett természetességgel.
        Honnan tudtad, hogy melyikre gondolok?
        Mert, melyikre gondolsz?
        A koktélbárosra.
        Itt lány van a pultban, David – intettem a fejemmel a pult felé.
Elengedte a füle mellett, amit mondtam.
        Szóval, bepróbálkozott nálad?
        A csaj?
Próbáltam hülyének tettetni magamat, miközben abban reménykedtem, hogy valahogy sikerül elviccelnem a dolgot.
         A koktélbáros – sóhajtott lemondóan.
        Ugyan már! – vágtam rá gyorsan.
Félrenyeltem a kólámat és elkezdtem köhögni. Egyértelmű üzenet volt a Jóistentől: Bűnhődj, hazug!
        Olyan szemekkel nézett rád…
        Nem tudom, hogy milyen szemekkel nézett rám, de bárhogyan is, az az ő baja – hadartam, csöppnyi ingerültséggel a hangomban, miközben próbáltam nem megfulladni.
Te meg a gyilkosokat büntesd, ne engem! – céloztam gondolataimat a Mennyei Atyának.
        Jól ismerem a fajtáját…
        Mit számít az, hogy ő mit gondolt a fejében? – ragadtam meg a kezét és ártatlanságot mímelve rámosolyogtam.
Egy hosszú pillanatig úgy méregetett, mintha egy megvásárlásra váró áru lettem volna.
        Igazad van – hagyta rám végül.
Végre! Nagyon reméltem, hogy nem fogja tovább firtatni a dolgot.
A Sakál előtt már fél 10 magasságában kígyózott a sor. Ahogy elnéztem az embertömeget, biztosra vettem, hogy mi már nem fogunk bejutni. Hát, rosszul gondoltam.
David átverekedte magát a tömegen, maga után vonszolva engem, a hatalmas „malaclopó” táskával a vállamon. A várakozó fiatalok rosszalló pillantásai kilőtt nyílvesszők módjára a hátamba találtak, de nem foglalkoztam velük, akármennyire is böködték az aurámat.
David – mintha csak így lenne természetes – odalépett a klub előtt álló magas, izmos kidobóhoz, váltott vele pár szót, amiből semmit sem hallottam, aztán a robosztus férfialak kinyitotta előttünk az ajtót, mi pedig bebocsátást nyertünk a lüktető helyiségbe, hogy a felesleges cuccainktól megszabadulva besétálhassunk a táncoló emberek közé.


És ugyanez képpel (mert blogon nem adja vissza). 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írással kapcsolatos dolgok, amiken kiakadok

Valamilyen különös okból kifolyólag ihletet kaptam ahhoz, hogy elkészítsek egy tíz pontból álló listát, amiben azt taglalom, hogy melyek a...