2017. június 22., csütörtök

Így öltem meg Rory szüleit. Azt hiszem, én egy igazán gonosz író vagyok :( (Álomkép)

– Apuci! – vetődtem bele apukám karjába, hogy összesírjam a mellkasát.
– Mi történt, kölyök? – simogatta a hátamat olyan védelmezően, ahogyan csak egy édesapa képes rá.
– Nagyon összevesztünk, és kizárt – zokogtam, a kabátját markolászva.
– Ülj be anyához! – puszilta meg a fejem búbját. – Megyek, beszélek a szüleivel.
– Jim! – szólt ki anyu a kocsiból. – Megbeszéltük, hogy nem szólunk bele a gyerekek dolgába!
– Kizárta a lányunkat az éjszaka közepén, ezen a lepukkant környéken! – csattant fel apu. – Aurora halálra is fagyhatott volna!
– De nem így lett. Befelé! Mindketten! – parancsolt ránk anyu.
– A hadvezér kiadta a parancsot – mondta apu mosolygós hangon.
Mindig mosolygott, ha anyuról kellett beszélnie. Sőt, már akkor is, ha csak meg kellett említenie, vagy egyáltalán arra gondolt, hogy az anyukám létezik, és az övé. Az utóbbi időben pedig főleg sokat mosolygott. Elég volt csak ránéznie anyura, és a füléig szaladt a szája széle. Nem értettem, miért, de nyugtáztam magamban, hogy a kapcsolatuk most éli a második virágkorát. Elvégre, nemsokára lesz egy felnőtt lányuk, aki egyetemre megy, ők pedig majd naphosszat huncutkodhatnak anélkül, hogy sorozatosan rájuk nyitnám az ajtót.
– Gyere, kölyök! – paskolta meg a hátsómat apu. – Azért majd holnap kiütöm azt a kis gyökeret – súgta bele a fülembe.
– Hallottam! – kotyogott közbe anyu.
A szüleim jelenléte képes volt lecsillapítani annyira, hogy felhagyjak a sírással, és bekászálódjak a hátsó ülésre. Ők valahogy mindig, minden helyzetben képesek voltak megnyugtatni, mert tudtam, hogy ha mellettem vannak, nem érhet semmiféle baj. Csak rájuk számíthattam, de ők mellettem voltak mindig, feltétel nélkül. Kérdezősködések, vádaskodások és okoskodások, „én megmondtam”-ok nélkül. Szerintem a barátaim közül én voltam az egyetlen ember, aki a szüleit nevezte meg a legfőbb bizalmasainak és a legjobb barátainak. A barátaim nem értették, hogyan mondhatok ilyet, én pedig nem értettem, ők hogyan képesek bárkiben is jobban bízni, bárkire is jobban számítani, a szüleik helyett.
– Kösd be magad! – szólt hátra anyu a válla felett.
– Nincs kedvem – dünnyögtem.
– Jó, akkor ne kösd be – hagyta rám. – De ha megbüntetnek, tudod, hogy neked kell kifizetned!
– Mehetsz törölni a kicsi Iwan seggét – mondta apu, miközben beindította a motort, és kigördült Kyle-ék háza elől, ahol fél órán át toporogtam, a könnyeimet hullatva.
– Jaaaj! – visítottam bele a tenyerembe boldogan. – Imádom kicsi Iwant! – lelkendeztem. – Azokat a húsos, harapnivaló combocskáit. Meg a kis, pufók, gödröcskés pofiját, amibe olyan jó belecsípni – szellemültem át teljesen.
– Egy-két év, és a kölyök szülni fog, Sarah – csóválta meg a fejét apu. A hangjából kihallottam, hogy mosolyog.
– Tisztában vagyok vele – mondta anyu. – Te hogy gondolod ezt, kisasszony? – fordult hátra hozzám. – Azért a diplomaosztódat csak megvárod, igaz?
– Nem fogja – kotyogott közbe apu.
– Jaj, maradj már! – csapott apu vállára anyu. – Szeded a gyógyszert rendesen, ugye?
– Persze, hogy szedem! – nyugtattam meg.
– Helyes! – bólogatott anyu hevesen. – Rendbe vagy alul? Holnap reggel úgy készülj, hogy megyünk a nőgyógyászatra!
– Mégis minek? – nyivákoltam.
– Mert ha Kyle valóban félrekacsintgat, akkor veszélyben van az egészséged.
– Ó, anyu! – húztam el az orromat.
– Nincs apelláta! – emelte a képembe a mutatóujját. – Ebben nincs! Egy apró kis fertőzés gallyra vághatja az egész életedet, és talán sosem lehetsz édesanya.
– Anyának igaza van – helyeselt apu. – Holnap reggel elmentek Dr. Moore-hoz.
– Jó! – fontam össze morcosan a karjaimat a mellkasomon. – De akkor bejössz velem! – intéztem anyuhoz a szavaimat.
– Persze, hogy bemegy veled – mondta apu. – Anyának úgyis muszáj lesz elmenni a napokban. Legalább beviszed magaddal a kölyköt, hadd örüljön – fordult oda anyuhoz, hogy rámosolyogjon.
– Idő van, Jim?
– Szerintem igen – válaszolta apu.
Úgy vigyorogtak egymásra, mintha megnyerték volna a lottót, csak eddig nem kötötték volna az orromra, hogy multimilliomosok lettünk, most pedig készen állnának rá, hogy közöljék velem is az örömhírt.
– Kölyök! – nyúlt a kezem után anyu, hogy összefonja az ujjait az enyémekkel.
Nem értettem, mi van vele. Nagyon furcsa volt a tekintete. Csak akkor láttam ilyen különösen csillanni a szemeit, ha elcsíptem, hogy rólam beszél valakinek. És apu is tök fura volt. Olyan rejtélyesen titokzatos. Nagyon nem vallott rájuk ez a fajta viselkedés.
– Mi van veletek? – járattam a szemeimet a szüleim között, hol apu sötétségbe vesző profilján, hol anyu csillogó szemein állomásozva egy-egy pillanat erejéig.
– Aurora! – sandított hátra apu a válla felett, majd vissza is tapasztotta a szemeit az útra. – Anya és én szeretnénk neked elmondani valamit. Vagyis, anya szeretné – simított végig anyu karján. Azon, amelyik még mindig hátra nyúlva pihent, hogy egymás ujjait szorongathassuk.
– Én? – kérdezte anyu meglepetten.
– Hát persze, hogy te – bólintott apu.
– Végül is, jogos – ingatta meg a fejét anyu szórakozottan. – Kicsim! Ugye tudod, hogy apával nagyon szeretünk téged? – kezdte.
– Persze, hogy tudom – vágtam rá egyből. – Én is szeretlek titeket.
– És azt is tudod, ugye, hogy a szeretet nem lesz attól kevesebb, ha több ember is kap belőle?
– Tudom, anya – szorítottam meg a kezét.
– Huh! – fújt egy nagyot anyu, hogy aztán felköltözzön egy még sokkal nagyobb mosoly az arcára. – Kölyök…
Csatt! Valami hatalmas erővel vágódott neki az autónknak. Akármi is volt az, akkorát lökött a Mazdán, hogy anyukám ujjai szabályosan kiszakadtak az enyémek közül. Összegabalyodott a tér és az idő, képtelen voltam betájolni, hogy hol vagyok, és mi történik velem. Csak azt éreztem, hogy hánykolódok, hallottam a hangomat, ahogy visítok, és hallottam a szüleim riadt sikoltását is, aztán megszűnt létezni a világ. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írással kapcsolatos dolgok, amiken kiakadok

Valamilyen különös okból kifolyólag ihletet kaptam ahhoz, hogy elkészítsek egy tíz pontból álló listát, amiben azt taglalom, hogy melyek a...